Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Τρόπος Λειτουργίας

Τρόπος Λειτουργίας

Ο τρόπος λειτουργίας είναι εμπνευσμένος από την λειτουργία αναλόγων δομών κέντρων και νοσοκομείων ημέρας στο εξωτερικό όπως στη   Γαλλία όπου διάφοροι τέτοιοι χώροι με προϋπάρχουσα εμπειρία από το 1950 στην αποασυλοποίηση, τομεοποίηση και θεραπευτικοί χώροι στην κοινότητα για τους ψυχικά πάσχοντες. Έγιναν τακτικές επιστημονικές ανταλλαγές σεμινάρια και ημερίδες στα θέματα της ψυχικής υγείας του παιδιού και των διαταραχών στον αυτισμό, την ψύχωση, του λόγου και της ομιλίας, του σχετίζεσθαι και του κοινωνικού δεσμού καθώς επίσης και στην σύνδεση του θεσμού με τη θεραπευτική λειτουργία όπως και επισκέψεις με και σε αντίστοιχους φορείς.

Η εσωτερική αξιολόγηση γίνεται: α) με την κλινική συνάντηση, μια φορά την εβδομάδα
τόπος διεργασίας για την πορεία όπως και ζητήματα που προκύπτουν για κάθε παιδί και οικογένεια,
β) εξωτερική εποπτεία με εξωτερικό επόπτη ψυχαναλύτρια παιδιών, την Μ. Καλεώδη.


Το Κ.Η. έχεται ημερησίως τα παιδιά τα οποία μεταφέρονται στον χώρο από διάφορες περιοχές της Αθήνας με λεωφορείο. Οι ηλικίες τους κυμαίνονται από 3 ετών έως 10 ετών.
Το Κέντρο εξυπηρετεί συνολικά 30-40 αιτήματα τον χρόνο. Σε πλήρη και μερική ένταξη 17 παιδιά και άλλα 8 παιδιά σε εξωτερική παρακολούθηση.

Το 2011-2012 το Κέντρο με τον ίδιο αριθμό προσωπικό, 14 άτομα στην διεπιστημονική ομάδα ο αριθμός των παιδιών και οικογενειών έχει αύξηση των περιστατικών κατά 30% δηλαδή 25 παιδιά και  πάνω από 10 παιδιά και οικογένειες σε εξωτερική παρακολούθηση έχοντας ξεπεράσει τα όρια των δυνατοτήτων υποδοχής και ένταξης παιδιών.

Ομάδα Υποδοχής και Αξιολόγησης,
 Πλαισιώνεται από κοινωνική λειτουργό, ψυχολόγοι  λογοθεραπευτή δέχονται τα αιτήματα με την εποπτεία του επιστημονικά υπεύθυνου του Κέντρου.
Συχνά τα παιδιά έρχονται με διάγνωση από ένα δημόσιο φορέα.
 Κατά την διάρκεια των πρώτων συναντήσεων γίνεται αξιολόγηση και εκτίμηση των δυσκολιών του παιδιού και της οικογένειας σε επίπεδο δεξιοτήτων από τον εργοθεραπευτή ή και ειδικής παιδαγωγού λόγου από τη λογοθεραπεύτρια, ψυχικών δυσκολιών και ψυχοπαθολογίας του παιδιού και της οικογένειας από τους ψυχολόγους. Η αρχική υποδοχή του αιτήματος γίνεται από ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό της οποίας η συμμετοχή είναι καίρια για τη περαιτέρω δέσμευση της οικογένειας και το λεγόμενο θεραπευτικό συμβόλαιο. Ο ψυχίατρος καλείται για μια εκ νέου διάγνωση της κάθε περίπτωσης.

Η κλινική αξιολόγηση του αιτήματος της οικογένειας καταρχήν και του παιδιού ή και η διαμόρφωση αυτού είναι αναγκαία. Δίνεται έμφαση στο τι συμβαίνει στο κάθε παιδί, τι βιώνει η οικογένεια πως κατανοεί η οικογένεια τη διάγνωση του παιδιού, πως οι γονείς αναγνωρίζουν τις δυσκολίες και πως τις αναλαμβάνουν. Αυτή η πρώτη διεργασία έχει ως στόχο την δημιουργία μιας σχέσης της οικογένειας και του παιδιού με τον θεσμό και επίσης μιας δέσμευσης και θεραπευτικού συμβολαίου από την στιγμή που το παιδί έρχεται στο Κέντρο.

Τα αιτήματα παιδιών  που ενώ βρίσκονται ήδη σε νηπιαγωγείο, έχουν αυξηθεί τελευταία, όλο και περισσότερο οι νηπιαγωγοί διαπιστώνουν και αναγνωρίζουν ότι ορισμένα παιδιά χρειάζονται μια εξατομικευμένη σχέση με τον ενήλικα καταρχήν, πράγμα που είναι η απαρχή και σύμφωνα με οιαδήποτε ψυχαναλυτική θεωρία που αφορά τον ανθρώπινο δεσμό , ώστε να μπορέσει να περάσει μετά στην σχέση με το άλλο παιδί, τον όμοιο και επομένως την ένταξη στην ομάδα παιδιών.
 Η κρίση στο παιδικό σταθμό, ξεπερνά αυτό που λέγεται κρίση του αποχωρισμού , είναι κρίση άγχους και αποπροσωποίησης σ’αυτές τις περιπτώσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου